Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

fredag 24 maj 2013

Trädgårdsfredag - ett nedslag på baksidan av radhuset...

Solens skiner på kvällskvisten och jag unnar mej en "Famous" på baksidan av radhuset så här på fredagskvällen. Efter en förkyld vecka så börjar allt återgå i sina "normala gängor"! Så här i slutet av maj kan jag tycka att det är som finast - just i skarven mellan vår och sommar.  Då tycker jag att det är tid att njuta...
Löjtnantshjärta  - som frösår sej hejvilt...

En liten alpclematis som också dyker  upp både här  och där...

Bitterroten är ögongodis på andra sida häcken...

...liksom en liten rosa backsippa...

...för att inte tala om Tusenskönan som också tycks trivas hos grannen...

...men mitt gamla illa spaljerade päronträd bor kvar på min baksida!

1 kommentar:

  1. Vilken vacker bild på Löjtnanshjärtat.
    Gillar också den här årstiden bäst önskade att det vore två månader maj :=)

    Här är det också en pågående förkylning men är på bättringsväg.
    Sakta men säkert rensas rabatterna rena från dött ris och annat skräp. Krukor ska fyllas med sommarens 1-åriga växter. Det är mycket som ska hända på kort tid men det är sååå härligt.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera