Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

lördag 18 maj 2013

Grådö - the nice way...igen!

Det känns nästan som försommar nu här i Grådö - fast OK vi har ju passerat mitten av maj! Det går alldeles för fort nu - hur många gånger har man inte sagt det just  i maj månad?! Blåbärsriset blommar för fulla segel på tomten och är sådär ljust, ljust grönt som det bara kan vara nu på våren. Redan vid tretiden i natt/morse började småfåglarna sin konsert så det var tji att somna om, kan väl också bero på en rejäl vårförkylning som jag dras med - det vore väl dumt att inte klaga...
De övervintrade Stadt Bern-pelargonerna är litet taniga men börjar så smått blomma...

Vårkragarna  (Dornoicum orientale) vajar för vinden...

...och är en gammal fin torparväxt i mitt tycke!

Bergenian är en våruppstickare som jag väl har litet hatkärlek till...

...däremot älskar jag det blommande båbärsriset...

...och hoppas på en fin skörd senare i sommar!

Tulipa tarda - flocktulpanen drar ihop sina blad mot kvällningen...

...och Dalälven flyter vidare...






1 kommentar:

  1. Så vackra bilder.
    Stadt-Bern är en favorit, jag gillar både den röda färgen och bladen. Men även mina är lite taniga efter vintern.
    Här nere är blåbärsriset tyvärr helt pajat av tjältorka, alldeles väldigt brunt är det och frågan är om det blir några bär alls i år..

    SvaraRadera