Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

onsdag 13 juni 2012

Mitt liv som parkarbetare




Trettiofyra - jag repeterar: t r e t t i o f y r a  år har jag arbetat som parkarbetare här i Västerås. Min karriär inleddes som kyrkogårdsarbetare i det glada Hudik - här snackar vi framgångssaga! Nu när karriären närmar sej "zenit" så kan jag på fullt allvar tänka; så förbaskat tokigt har det faktiskt ändå inte varit! Med de senaste årens "Stadsträdgårdsblogg" har parkarbetarlivet fått ännu en dimension! Den här onsdagen kan väl läggas till handlingarna utan några större ovationer;  p-botslapp på vindrutan efter vattningen på Stadshuset....På plussidan dom här jättevallmorna (troligtvis: Papaver orientale "Allegro") som växer bakom Stadshuset på en rabatt jämte den s.k Trädgårdsgatan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar