Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

torsdag 26 april 2012

Ett riktigt skitjobb...

Vasaparkens vårlökar (Gagea lutea) beundras av Gustav Vasa själv...

Fyra femtedelar av Sjölandsrabatten; småblommiga penséer och azaleor
Om vi nu ändå ska snacka skit så tycker jag att vi ska nämna Creme de la creme vad det gäller gödsel; Chrysan! Det luktar inte så angenämt men är desto bättre för trådgårdens växande materia - är både direkt och långtidsverkande! Nu har jag spridit dynga över stadens nyvakna perenner ett par dagar! Något som jag sysslat med årligen i närmare sjutton år! Årets dyngspridning kan docka vara den sista i ordningen för min del - då skötseln av Västerås Centrum den 18:e maj övergår i annan regi... O.K. sån´t är livet - ingenting som jag  kan påverka särskilt mycket! Kommer säkert att sakna botaniska trädgården, parkerna och en och annan arbetskamrat... En sak som jag säkerligen inte kommer att sakna är vårgödslingen av perennerna - ett riktigt skitjobb; faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar