Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

fredag 13 april 2012

Årets trädgårdsmässa


Vårstjärnorna i parad redan utanför Stockholmsmässan... 

"Ingen vill veta var Du köpt Din thuja..."

Tredje plats i kategorin "Bästa balkong"

Nice sofa...

Kul(!) med inspirationsträdgårdar...
Så var det åter igen dax för årets trädgårdsmässa "Nordiska trädgårdar" i Älvsjö. Något av ett startskott för trädgårdssäsongen! Törstande på inspiration och odlarglädje trampar man gladeligen runt där en heldag för att komma hem med träningsvärk och några halvt demolerade pelarargoner. Alla trädgårdskändisar från tidningar, böcker, radio &  teve är naturligtvis också där - så man blir inte särskilt förvånad om man snubblar över Zappadiggaren Bosse Rappne helt plötsligt! Att som jag tidigare nämnde komma hem med några pelargoner är mer regel än undantag. Årets pelargon; en blekgul liten rackare som lystrar till det passande  namnet "First yellow". Naturligtvis är det originellt med en gul pelargon - men i mina ögon mer ett samlarobjekt för den entusiastiske pelargonkonässören! Hursomhelst så blev det för min del tre nya spännande orkidéer varav två lystrade till namnet Coelogyne, ett stycke Cordyline samt en vit Lewisia plus två pelargoner värda namnet; nämligen "Mårbacka"! Så gammalmodig är faktiskt  jag att jag föredrar de med namn som Mårbacka och Stadt Bern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar