Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

söndag 21 oktober 2012

Ljungplantering

Ljung (Calluna vulgaris)

Calluna finns i många färgvarianter

Klockljung (Erica tetralix)...

 ...i mitt tycke en tråkig variant av ljung!

Årets ljungplantering vid Centralstationen, Västerås - signerad undertecknad.
Den gångna veckan bjöd på en resa tillbaka till dinousariernas tid, då höstjobbet till stor del bestod av ljung- och lökplantering. Ljungplantering i all ära  men lökklämmandet(!) fick jag dock klara mej utan! Riktig ljung (Calluna vulgaris) tycker jag är och ser betydligt trevligare ut än klockljung (Erica tetralix) - men det är förstås min alldeles egna åsikt...

1 kommentar:

  1. Snyggt planterad höstkruka.
    Hmmm, jag gillar nog även Klockljungen... tycker den är fin också :=)

    Ha det bäst!

    SvaraRadera