Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

måndag 15 oktober 2012

Hundtandsliljeplantering

Hundtandlilja (Erythronium) som den ser ut i full blom...

...och lökarna ser som namnet antyder ut som hundtänder.

Hästkastanj (Aesculus hippocastanum) före uppstamningen...

...och efter; se på sjutton - står inte min tjänstebil därbakom också!
Första hösten under mitt trettiotreåriga(!) parkarbetarliv som jag inte är med och planterar lök! Kan vara en milstolpe - alternativt punkt för en så kallad "gammal och kär tradition". Hur som helst känns det litet konstigt att inte delta i årets lökplantering! Istället får jag glädjas åt de sex hundtandsliljelökar som jag petade ner på min lilla radhustäppa i torsdags. Annars bestod föregående vecka till största delen av beskärning i alla dess olika former - som t.ex. uppstamning. Beskärning är något som jag gillar att hålla på med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar