Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

tisdag 16 april 2013

I nostalgins tecken II

Idag har jag beskurit ett par gamla vildvuxna äppelträd bara ett stenkast från det som en gång var Stadsträdgården. Då är det lätt att falla till föga och bli litet nostalgisk. De sista åren som Stadsträdgården var i drift hade jag jag min gärning där samtidigt som jag jobbade i Västerås centrum.  Av det som en gång var en blomstrande parkavdelning finns nu knappt spillrorna kvar! Så varför inte gå "all in" och grotta ner sej i att allt var bättre förr...
Hög tid att "plocka ner skylten" som det brukar heta!

Den magnifika allén in i Stadsträdgår´n...

...som bestod av Rosenslån (Prunus spinosa "rosea") eller om det var Purpurslån (Prunus spinosa "purpurea"...

...fina var dom i varje fall!

3 kommentarer:

  1. Oj så vackert, masseffekt är inte dumt!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. Rosenslån/purpurslån är fantastiskt fina när dom visar sej från sin bästa sida i början av maj.

    SvaraRadera
  3. Kan bara hålla med... sååå vackert!
    Fina bilder!

    SvaraRadera