Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

torsdag 9 augusti 2012

Syrenhortensior och lindlusning...

Syrenhortensia - troligtvis "grandiflora"...

...och den andra sorten.

Lindlusning - före...

... och efter!

Lindblom som för övrigt doftar väldigt gott!
När jag passerade "mellan flyglarna" på Stadshuset i morse märkte jag till min förvåning att det fanns två olika sorters syrenhortensia där. Ganska olika i sina blomklasar - tyvärr kan jag inte sortnamnen men dom är fina båda två! För övrigt gick eftermiddagen i "lusningens" tecken.  Första gången jag fick order att lusa av lindar - i början av min parkarbetargärning i slutet av sjuttiotalet - trodde jag det handlade om någon slags skadedjursbekämpning. För att klarlägga eventuella missförstånd så visar jag en före och efter bild...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar