Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

måndag 9 september 2013

"Drömparken - the nice way"

Förra veckan kom jag äntligen till skott - tog mej i kragen och besökte "Drömparken" i Enköping. Det var inget som jag direkt ångrar - däremot ångrar jag att det inte blivit av tidigare!  Kändes minst sagt inspirerande att få gå där och upptäcka nya perenner som jag inte ens sett på bild förut! En och en halv timme gick alldeles för fort den där ljumma septemberkvällen i förra veckan.

Att lägga till avdelningen "perenner som jag inte ens sett på  bild förut" - men som med hjälp av en påläst gammal kollega visar sej vara en vaxklocka Kirengeshoma palmata!

"Drömparken" i Enköping...

...gör verkligen skäl för namnet...

... är signerad Piet Oudolf...

...och anlades redan 1996...


...alltså för 17 år sedan...

...m a o på tiden att jag hittade hit!

Den som har det minsta trädgårdsintresse...

...tycker jag ska överväga...

...ett besök i Enköping och "Drömparken"!

4 kommentarer:

  1. Vad fint där är, underbart!
    /Katarina

    SvaraRadera
  2. jag har inte varit där men det ser så himla fint ut på dina bilder
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  3. Den är underbar! Har du varit i Skärholmens perennpark?Om inte
    http://helenashemotradgard.blogspot.se/2013/09/favorit-stallet-for-forsta-gangen-i.html
    Vi var där förra veckan!
    //Helena

    SvaraRadera