| Hjalmar Branting i sin karaktäristiskt vita basker... |
| ...omgiven av idegran (taxus)... |
| ...den kattpissluktande buxbomen (buxus)... |
| ...samt rhododendron som (liksom undertecknad) bara längtar efter sol och värme! |
| Hjalmar Branting i sin karaktäristiskt vita basker... |
| ...omgiven av idegran (taxus)... |
| ...den kattpissluktande buxbomen (buxus)... |
| ...samt rhododendron som (liksom undertecknad) bara längtar efter sol och värme! |
| Vanda, oftast korgodlad med spektakulära luftrötter är en inte alltför lättskött orkidé! |
| Paphiopedilum lystrar också till namnet Venussko och har i mitt tycke ett dekorativt underbett! |
| Cymbidium med sitt på gränsen till vulgära utseende... |
| ...ofta använd som snittblomma |
| Coelogyne cristata eller Snödrottningen som den såg ut när den blommade... |
| ...i fönstret hemma hos mej förra året i januari - wunderschön! |
| Trollhasseln (Hamamelis) i Stadsparken, Västerås - förtrollande vacker... |
| ...redan så här i början av januari! |
| Stadsträdgården - slagen i spillror...som av ett trollslag! |
| Stora växthuset - snart ett minne blott! |
| Rödeken (Quercus rubra) har trevliga höstfärger långt in i november... |
| ...från orange över scharlakansröd... |
| ...till bronsfärgat! |
| Tre trevliga eklöv med: rödek, det konstiga eklövet i mitten samt den "vanliga" eklövet till höger. |
| Gul daglilja (Hemerocallis lilioasphodelus)... |
| ...som jag minns dom från barndomen... |
| ...numer finns samma godingar... |
| ...vid torpet i Dalarna. |
| I Västerås Botaniska Trädgård... |
| ...växer dessa skönheter... |
| ...vid den gamla fontänen... |
| ...och höjer "Botan´s" mervärde i mitt tycke! |
| Slånbär (Prunus spinosa)... |
| ...som blommar i början av maj... |
| ...och rikblommande är bara förnamnet! |
| Slånbäret kan användas både till safttillverkning samt att smaksätta starkare drycker! |
| Amerikansk hagtorn (Crategus intricata) har röda och granna bär på hösten... |
| ...inte riktigt alla blad har fallt av än trots rejäl nattfrost... |
| ...dessa tornar (taggarna kalls faktiskt så) har jag dock en frostig relation till! |