Du vet väl att Du kan klicka på bilderna...

torsdag 20 mars 2014

Urban fägring

Sedan -80talet under förra seklet har jag nästan årligen besökt Trädgårdsmässan. På den tiden var det främst en fackmässa för folk i park och trädgårdsbranschen! Nu mer är den till största delen en "publik" mässa med inriktning på "vanligt" folk med trädgårdsintresse. Och inget ont med det, däremot kan jag tycka att det kunde vara ett större fokus på just - trädgård! Det känns alltid inspirerande med ett (v)årligt besök på trädgårdsmässan och det är inget jag skulle vilja vara utan!
Påskliljorna utanför Nordiska trädgårdar på Älvsjömässan förde en ojämn kamp mot blötsnön

"The plant" årets balkong - juryns val...

...men det är säkert många som skulle trivas på den här ballikongen också...


...men den här får nog min röst.

"Urban fägring" är temat  på Nordiska trädgårdar anno 2014...

...ett kul inslag kan jag tycka!

Från gamla rostiga bilar till skulpturala skönheter - fägring kan vara så mycket..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar